söndag 28 oktober 2012

Viktig bok

Att se sanningen om något kan vara oerhört befriande, men på samma sätt förpliktar det!

För mig innebär sanningen frihet, men samtidigt så innebär det ett åtagande när ögonen öppnats. !

Det är skrämmande att läsa om vetets modifiering ! Det finns knappt några likheter med enkorn och emmer som är förlagan till nutidens vete!

Det vete vi har idag, påverkar vår hjärna på samma sätt som ex opium påverkar hjärnan! Det är sjukt skrämmande!

Jag vill mina barns bästa och ska försöka få fram en mjölblandning av emmer och spelt som inte påverkar kroppen på samma sätt!

Är det någon här som har erfarenhet av enkorn och emmer mjöl?

Ha det så gott/Anna

1 kommentar:

  1. Nej, det har jag inte... jag har aldrig hört talas om det...
    Min dotter äter i alla fall glutenfritt... även om hon inte allergisk... men hon är känslig mot gluten. Så jag bakar själv glutenfritt bröd till henne, köper glutenfri pasta (ekologisk på bovete), kokar bovetegröt till henne osv...
    Vi alla borde undvika gluten...
    Ska nog också köpa den boken och läsa!
    Ha en fin söndag!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera