måndag 21 maj 2012

Matpaj en klar favorit..


Pajdeg gjord på mandel är grymt gott!

Jag har alltid älskat paj och sallad. Så gott, så enkelt och man kan verkligen variera innehållet i pajen!

Som Lchfare får jag även mitt pajlivsmäte tillfredsställt. Inte fel, inte fel..

Här slängde jag ihop, squashe, bacon,trattkantareller, ost, lök
kryddade med chili, vitlök,salt , peppar
Äggstamning på 3 ägg och 2 dl creamfraich + 1 dl vatten

Degen är gjord på 
3 dl mandelmjöl + 0,5 dl sesamfrö +1 msk fiberhusk+ 50 gram smör + 1 ägg+ i tsk salt
receptet hittade jag här.

Ha det så gott/Anna

2 kommentarer:

  1. Paj är verkligen gott och praktiskt!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är så gott med paj! Jag blandar mandelmjöl och kokosmjöl i min pajdeg! :)
    ha en toppendag!
    kram
    //Lana

    SvaraRadera